Nowości i aktualności firmowe
2013-03-05
Jubileusz 20-lecia powstania BIP AKCEPT S.A.
2013-01-28
Audyt ISO 9001:2009 dla Biura Informacyjno-Prawnego AKCEPT SA
2013-01-16
Główne tezy raportu BIG
2012-12-18
Zakup kolejnego pakietu wierzytelności
zobacz pozostałe
[14-05-2007] „Dziennik Zachodni” o działalności Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych

„Dziennik Zachodni” o działalności Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych

14 maja na łamach gazety „Dziennik Zachodni” ukazał się artykuł przybliżający działalność Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych przy Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach w zakresie badań marketingowych. W treści podsumowano również kwietniową konferencję „Budowanie Związków z Klientami Na Rynku Business To Business”, w której uczestniczyliśmy jako jeden z prelegentów.

 W artykule zawarta została wypowiedź Prezesa Zarządu Biura Informacyjno – Prawnego AKCEPT S.A. Pana Pawła Barańskiego, odnosząca się do wyników współpracy z reprezentantami Katedry.

Zapraszamy do lektury.


Reklama czy Marketing?
Stara kupiecka zasada „reklama dźwignią handlu” przybrała dziś prawdziwie monstrualne rozmiary.

Wszelkimi dostępnymi kanałami reklama wciska się w nasze życie. Każdy kto ma cokolwiek do zaoferowania innym, stara się mniej czy bardziej atrakcyjnie (to zależy od środków finansowych jakie posiada na ten cel) przekonać do zakupu swojego produktu. W konkurencyjnej gospodarce jest to oczywiście działanie uzasadnione. Okazuje się jednak, że efekty reklamy nie zawsze są proporcjonalne do poniesionych kosztów. Dlatego mądrzy producenci i kupcy, nawet jeśli nie rezygnują zupełnie z tak prostego zabiegu jakim jest reklama produktu, coraz częściej skłaniają się w kierunku budowania trwałych relacji marketingowych z odbiorcami

Z badań prowadzonych od lat w Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Katowicach wynika jednak, że tylko nieliczne, najbardziej postępowe przedsiębiorstwa przyswoiły sobie filozofię marketingu i metody długofalowej współpracy z odbiorcami. Większość firm ogranicza swoje działania do wprowadzania różnego rodzaju programów dla stałych klientów, oferując drobne korzyści, w postaci upominków, kart kredytowych, nieoprocentowanych rat, itp.

Czy to wystarczy na dłuższą metę? Wydaje się to dość wątpliwe. Podobne wątpliwości mieli dwaj młodzi naukowcy z Akademii Ekonomicznej w Katowicach – dr Maciej Mitręga i dr Olgierd Witczak – i dlatego postanowili dogłębnie zbadać jakie są prawdziwe przyczyny powstawania trwałych związków pomiędzy dostawcami i odbiorcami. Tak zrodził się projekt badawczy „Postawy klientów a kształtowanie relacji na rynku Business to Business”, łączący akademickie metody z doświadczeniem praktyków. Zespół badawczy pod kierunkiem dr Macieja Mitręgi zawarł porozumienie z 10 firmami różnych branż, które zdecydowały się uczestniczyć w projekcie, poddając m.in. analizie kontakty ze swoimi kontrahentami.

 Wyniki badań wraz z opiniami specjalistów w dziedzinie marketingu z całej Polski, zostały opublikowane w książce pod redakcją M. Mitręgi pt. Marketing relacji na rynku business to business. Wybrane zagadnienia (Akademia Ekonomiczna Katowice 2007). Zaprezentowano je też w kwietniu Br. na specjalnej konferencji pn. Budowanie związków z klientami na rynku business to business, która odbyła się we Wrocławiu z udziałem partnerów projektu, specjalistów w dziedzinie marketingu i menedżerów.

Uczestniczący w projekcie przedstawiciele biznesu nie ukrywają, że współpraca z naukowcami przyniosła im wymierne korzyści. W sferze business to business, w której pojedynczy nabywca może mieć znaczący udział w ogólnych obrotach dostawcy, umiejętność kształtowania długoterminowych relacji z klientami ma szczególne znaczenie. Dlatego opinie kluczowych klientów naszej firmy na temat perspektyw i uwarunkowań rozwoju relacji handlowych, uzyskane w wyniku badań przeprowadzonych przez naukowców Akademii Ekonomicznej są dla nas bardzo cenne – twierdzi Krzysztof Miśka – wiceprezes zarządu Kompanii Węglowej S.A. w Katowicach – Raport badań dostarczył nam wielu istotnych informacji na temat świadomości naszych klientów, ich satysfakcji ze współpracy jak również dalszych perspektyw rozwoju relacji z klientami. Wykorzystaliśmy je w trakcie realizacji naszych usług. Już możemy mówić o efektach tych działań. Sądzę, iż zarządzanie relacjami z klientem i badanie ich rozwoju zapewni nam przewagę wobec konkurencji – nie ukrywa Paweł Barański – prezes zarządu Biura Informacyjno – Prawnego AKCEPT S.A. z Mysłowic.
Szefowie pozostałych firm biorących udział w badaniach potwierdzają te opinie.


Dziennik Zachodni, 14 maja 2007r. Nr 111

[05-03-2013] Jubileusz 20-lecia powstania BIP AKCEPT S.A.
[28-01-2013] Audyt ISO 9001:2009 dla Biura Informacyjno-Prawnego AKCEPT SA
[16-01-2013] Główne tezy raportu BIG
[18-12-2012] Zakup kolejnego pakietu wierzytelności
[02-10-2012] Dziękujemy za współudział w Forum Liderów Banków Spółdzielczych 2012
[17-09-2012] BIP AKCEPT na Forum Liderów Banków Spółdzielczych
[14-09-2012] Branża budowlana w tarapatach
[12-09-2012] Lawina upadłości
[12-07-2012] Ochronić przedsiębiorstwo przed niespłacanymi należnościami…
[23-12-2011] Szanowni Państwo, z okazji nadchodzących Świąt, w imieniu Zarządu oraz Pracowników Grupy AKCEPT..
[26-09-2011] Konferencja Grupy AKCEPT - dnia 30.09.2011 r.
[12-04-2011] Rekomendacja Polskiego Związku Windykacji
[10-03-2011] Debiut AKCEPT Finance S.A na rynku NewConnect
[23-02-2011] Kolejny pakiet wierzytelności
[13-01-2011] Konferencja Grupy AKCEPT - dnia 14.01.2011 r.
[30-12-2010] Sfinalizowanie Umowy
[23-11-2010] Współpraca z Krajowym Rejestrem Długów
[25-08-2010] Specjaliści AKCEPT S.A. w Gazecie Finansowej
[08-08-2010] Gazeta Finansowa przedstawia opinie AKCEPT S.A.
[23-06-2010] Dziękujemy za udział w VIII Wielkim Pikniku Pszczyńskim
[02-06-2010] VIII Wielki Piknik Pszczyński Regiony Europy i Świata – 20 czerwca 2010r.
[14-05-2010] Rekomendacja Polskiego Związku Windykacji 30.04.2010 - 30.04.2011
[15-03-2010] Powołanie AKCEPT Finance S.A. – transparentność działania
[22-02-2010] Standardy pracy jakie prezentuje Akcept S.A. zachęciły do współpracy kolejne firmy
[15-02-2010] Branża Faktoringowa 2009 według PZF
[04-01-2010] Siebel – oprogramowanie, na które stać nielicznych
[12-12-2009] AKCEPT S.A. nowy wizerunek - nowa jakość
[05-11-2009] Lider branży mięsnej z AKCEPT S.A.
[19-10-2009] I Memoriał Agaty Mróz - Olszewskiej Katowice, SPODEK 2009
[24-06-2009] VII Wielki Piknik - Regiony Europy i Świata
[19-06-2009] Witamy na nowej stronie AKCEPT S.A
[30-04-2009] Rekomendacja Polskiego Związku Windykacji 2009 - 2010
[08-04-2009] 16 lat działalności AKCEPT S.A.
[08-04-2009] Wdrożenie systemu CRM
[08-04-2009] Poszukujemy Pracowników - rekrutacja trwa
[19-11-2008] I audit nadzoru ISO 9001:2000
[05-12-2007] Recertyfikacja ISO 9001:2000
[25-05-2007] AKCEPT S.A. finalistą ogólnopolskiego konkursu "Najlepsza strategia zarządzania kompetencjami pracowników firm sektora MŚP"
[14-05-2007] „Dziennik Zachodni” o działalności Katedry Badań Rynkowych i Marketingowych
[19-04-2007] Konferencja „Budowanie Związków z Klientami Na Rynku Business To Business” – Wrocław 2007
[17-01-2007] AKCEPT SA Gazelą Biznesu 2006
[24-11-2006] Porządki w bilansie - PROMOCJA!
[20-09-2006] Zapowiedź nowej strategii sprzedaży
[11-09-2006] Forum Rynku Wierzytelności - Hotel Novotel w Warszawie
[22-08-2006] Wyniki finansowe przedsiębiorstw niefinansowych
[15-07-2006] Przedłużenie promocji faktoring pełny 100%
[18-06-2006] IV Wielki Piknik Pszczyński
[14-06-2006] Promocja nowej usługi: Faktoring pełny 100%.
[01-06-2006] Faktoring – nowa usługa w ofercie
[13-03-2006] Forum Wierzytelności – Hotel Raddison SAS w Warszawie
[01-03-2006] Połączenie firm Biuro Informacyjno-Prawne AKCEPT S.A. i AMICUS Inkaso i Windykacja Należności Sp. z o.o.
[22-11-2005] Konferencja "Twoje Finanse" - 22 listopada 2005r.
[05-09-2005] Partner merytoryczny na Forum Wierzytelnosci - GPW w Warszawie
[26-06-2005] Główny sponsoring „III Wielkiego Pikniku Pszczyńskiego”
[25-06-2005] Regionalne obchody Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości
[17-06-2005] Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Związku Windykacji
[18-04-2005] Spotkanie firm wspierających Fundację Rozwoju Kardiochirurgii
[21-02-2005] Konferencja: "Droga do finansowego bezpieczeństwa"
    zobacz prezentację     skontaktuj się jeżeli masz pytanie
Dla Twojej firmy
Z jakich usług finansowych mo- głaby skorzystać Twoja firma?
O faktoringu parę faktów
Czy rzeczywiście faktoring to same zalety? Przekonaj się...
Skontaktuj się z doradcą
Zapytaj o ofertę dla Twojej
firmy
Copyright @ 2020 Akcept Mapa serwisu |Kontakt

X Nie pokazuj więcej
Ta strona używa plików cookie!
Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej
stat4u